Wednesday, October 28, 2020

Review: Propolia Shampoo & Hairmask

Hello and welcome (back) to my blog.

Today's blog post is only available in Dutch. You can translate the blog post to English or any other language by using the translate button on the right.  

Hallo en welkom (terug) op mijn blog. 

Vandaag voor het eerst een shampoo en haarmasker review op mijn blog, jeeej! 

Ongeveer 6 weken geleden kwam ik terug van mijn vakantie in Griekenland. Ik had voor Griekenland nog extra highlights in mijn haar laten zetten. Mijn haar was na Griekenland erg droog door de blondering, de zon, het zeewater en het chloorwater. 

Bij terugkomst in Nederland heb ik bij Imkerij de Draakbijen de ProPolia Shampoo en het ProPolia Haarmasker aangeschaft. Deze heb ik de afgelopen 6 weken gebruikt en ik ben meer dan tevreden met de resultaten. Mijn haar voelt super zacht en ziet er weer gezond en glanzend uit (zie onderstaand de before and after foto's). 

Daarbij wil ik er graag bij vermelden dat ik altijd shampoos en haarmaskers gebruik van kappersmerken. Persoonlijk vind ik de kwaliteit hiervan vele male beter dan drogisterij merken. Zowel de shampoo als haarmasker kunnen zich meten aan gerenommeerde merken, zoals o.a. Chi, Kerastase, etc. 


De foto's zijn beide genomen nadat ik mijn haar heb gewassen en gestyled. 

Ingrediënten en meer informatie

De ProPolia Shampoo is een biologische shampoo en ontving in 2015 'The Best Organic Product Award'. De shampoo 
is vrij van SLS (Sodium Lauryl Sulfate) en dit is een must voor mij in shampoos. Sodium Lauryl Sulfate is een ingrediënt die je haar ontdoet van zijn vetten, maar ook de vetten die je haar nodig heeft om sterk en gezond te blijven. Sodium Lauryl Sulfate droogt je haar, maar ook je hoofdhuid uit!

Tevens is de shampoo siliconen vrij, ook een must voor mij. Siliconen kunnen niet zoveel kwaad als SLS. Echter 
komt er een laagje over je haar te liggen. Waardoor je haar meer glanst, 
gladder en zachter is. Eigenlijk hou je jezelf hiermee voor de gek, want je denkt wellicht dat je mooi glad en glanzend haar hebt. Maar dit is het laagje siliconen en daardoor zie je niet of je haar wellicht heel droog is en meer verzorging nodig heeft. 

De shampoo bevat honing. Honing trekt vocht aan en houdt tevens vocht vast. Tevens bevat honing veel voedende ingrediënten. 

Volledige ingrediënten lijst: Aqua (Water), Sodium Cocoamphoacetate, Glycerin, Lauryl Glucoside, Anthemis Nobilis (Camomile) Flower Water*, Decyl Glucoside, Alcohol**, Sodium Cocoyl Glutamate, Sodium Lauryl Glucose Carboxylate, Citric Acid, Coco Glucoside, Glyceryl Oleate, Mel (Honey)*, Kaolin, Propolis Cera*, Juniperus Oxycedrus (Prickly Juniper) Wood Oil*, Olea Europaea (Olive) Leaf Extract*, Citrus Aurantium Bergamia (Bergamot)  Fruit Oil*, Cedrus Atlantica (Cedar) Bark Oil*, Mentha Piperita (Peppermint) Oil*, Lavandula Angustifolia (Lavender) Oil*, Ocimum Basilicum (Basil) Oil*, Salvia Officinalis (Sage) Oil*, Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Oil*, Cocamidopropyl Betaine, Caprylyl/Capryl Glucoside, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate, Dehydroacetic Acid, Benzyl Alcohol, Limonene, Linalool.

Het ProPolia Haarmasker is tevens biologisch en siliconen vrij. Het haarmasker bevat allerlei voedende ingrediënten zoals
 galamboter (beter bekend als shea butter), avocado- en abrikozenolie, honing, propolis, bijenwas en aloë vera. Het haarmasker is echt mijn nieuwe favoriet. Het maakt mijn haar zo zacht, I love it! 

Volledige ingrediënten lijst: 
Aqua (Water), Butyrospermum Parkii (Shea) Butter Extract*, Aloe Barbadensis Leaf Juice*, Cera Alba (Beeswax)*, Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil*, Persea Gratissima (Avocado) Oil*, Prunus Armeniaca (Apricot) Kernel Oil*, Mel (Honey)*, Glycerin**, Cetearyl Alcohol, Arachidyl Alcohol, Coco Glucoside, Behenyl Alcohol, Xanthan Gum, Propolis Cera*, Alcohol**, Rosmarinus Officinialis (Rosemary) Leaf Oil*, Arachidyl Glucoside, Parfum, Citric Acid, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate, Dehydroacetic Acid, Benzyl Alcohol Linalool.

* Ingrediënten van biologische landbouw
** Gemaakt met biologische ingrediënten

Prijs en verkrijgbaarheid

De ProPolia Shampoo
 is verkrijgbaar voor €9,99 bij 
Imkerij de Draakbijen
Het ProPolia Haarmasker is verkrijgbaar voor €18,65 bij Imkerij de Draakbijen


Ik hoop dat je mijn blogpost leuk vindt. 
Liefs Dewi. 


*Advertentie: De producten in deze blogpost zijn gedeeltelijk gesponsord door Imkerij de Drakenbijen. Ondanks dat de producten gedeeltelijk gesponsord zijn gaat het om mijn eerlijke mening. Het is in Nederland verplicht voor bloggers om te vermelden dat een product verkregen is. Meer informatie kun je vinden op de website van Reclame Code

1 comment: