Wednesday, July 1, 2020

Review: Bamboozy Reusable Cotton Pads + GIVE AWAY!

Hello and welcome (back) to my blog.

Today's blog post is only available in Dutch. You can translate the blog post to English or any other language by using the translate button on the right.  

Hallo en welkom (terug) op mijn blog. 

Zondag 20 juni publiceerde mijn favoriete Youtuber, Lydia Elise Millen haar nighttime skincare routine. In deze video gebruikte zij herbruikbare wattenschijfjes die kunt wassen, ik dacht meteen, dat wil ik ook proberen, omdat het 1. Beter is voor het milieu en 2. Kosten technisch (het is uiteindelijk goedkoper dan telkens wattenschijfjes kopen)

Via google kwam ik bij de website van Bamboozy. De website sprak mij direct aan omdat deze overzichtelijk is en korte maar duidelijk informatie bevat. Op de website van Bamboozy las ik dat we ongeveer 1300 wattenschijfjes per jaar gebruiken. Hier schrok ik van en na wat onderzoek kwam ik er tevens achter dat het produceren van wattenschijfjes minder goed is voor het milieu omdat er allerlei chemische middelen worden gebruikt. Ik ben geen milieu-goeroe, maar alle kleine beetjes die ik kan doen en in mijn levensstijl passen, doe ik graag voor het milieu en dieren. 


De verpakking, deze is biologisch afbreekbaar. 


De verpakking bevat: 8 wasbare wattenschijfjes (om bijvoorbeeld je make-up te verwijderen), 2 scrub wattenschijfjes, een waszakje en een groeikaartje met daarin zaadjes. Super leuk! 


Close-up van de wasbare wattenschijfjes. Ze zijn super zacht en groter dan een wegwerp wattenschijfje. Ik heb ze eerst een paar dagen uitgebreid getest en ik ben echt verrast omdat ze super zacht zijn voor je gezicht en nemen minder product (bijvoorbeeld tonic of micellair water) op vergeleken met een wegwerp wattenschijfje. 


Close-up van de scrub wattenschijfjes. Deze heb ik getest in de douche i.p.v. mijn scrub en ook hier ben ik echt verrast door, ze doen precies hetzelfde als mijn scrub (ik heb een scrub met een hele zachte korrel). Geen scrub uit een potje of tube voor mij en dat is voor weer minder belastende voor het milieu.


T
De wattenschijfjes en scrub wattenschijfjes langs elkaar, waar je goed kunt zien dat de scrub wattenschijfjes een andere structuur hebben. 


Zoals reeds aangegeven heb ik de wattenschijfje uitgebreid getest voor jullie, zowel in de ochtend om mijn gezicht schoon te maken als in de avond, het wattenschijfje links onderaan heb ik zelfs mijn make-up er volledig vanaf gehaald (normaal gesproken doe ik dit in de douche). 


Zo kwamen de wattenschijfjes uit de wasmachine, ze zijn bijna gewoon weer als nieuw. Ook hierover ben ik verrast, ik had namelijk niet verwacht dat het wattenschijfje links onderaan nog schoon zou worden. 


Mijn groeikaartje heb ik in deze lege kaarsen pot van de Rituals gedaan, ben heel benieuwd wat eruit gaat komen en of er überhaupt iets uitkomt. Ik heb namelijk niet zo'n groene vingers haha. 

Give away (gesloten)

Namens Bamboozy mag ik een setje wasbare wattenschijfjes weggeven. Super leuk! 
Hoe doe je mee aan de give away:
- Volg Bamboozy op Instagram
- Volg mijn account op Instagram  
- Tag hier je vrienden, 1 vriend per comment.  
- Reageer onder deze blogpost dat je mee doet met de give away.

De winnaar wordt volgende week woensdag (08-07-2020) bekend gemaakt. 

Heel veel succes!

Ik hoop dat je mijn blogpost leuk vindt.
Liefs Dewi 

13 comments:

  1. Ik doe mee! :) Lijkt me superfijn!

    ReplyDelete
  2. Ik wil ook meedoen�� ben benieuwd hoe ze zijn!

    ReplyDelete
  3. Daniquevdr02 July, 2020

    Ik waag graag een kansje!
    Hoe leuk zal het zijn om geen wattenschijfjes meer te hoeven kopen.
    Ik ga duimen!

    ReplyDelete
  4. Ik doe heel graag mee ❤️❤️🤞 Ira_urba

    ReplyDelete
  5. Ik doe mee!! Super leuke actie en blij een nieuwe interessante beauty blog ontdekt te hebben! �� @babs_spiessens

    ReplyDelete
  6. Anonymous03 July, 2020

    Leuk! Ik doe mee �� x Oum

    ReplyDelete
  7. Ja ik doe mee!!! Erg benieuwd naar! Heel nieuwsgierig naar hoe ik ze ga ervaren. Weet ook zeker dat ik @bttina_ hier ook enthousiast over krijg eens te proberen! Groetjes🌸

    ReplyDelete
  8. Jaa tuurlijk doe ik mee!

    ReplyDelete
  9. Wat een leuke give away! 🌸
    Ik ben heel benieuwd naar de wattenschijfjes, en doe daarom heel graag mee!!
    Dat wordt duimen! 🤞🏻🍀

    ReplyDelete
  10. Super leuk!!!! Ik doe mee ����❤️

    ReplyDelete
  11. Geitenwollenmuts08 July, 2020

    Jaa ik doe graag mee. M’n vorige comment zie ik niet meer. Maar@mirjameg kan deze wattenschijfjes ook goed gebruiken bij haar duurzame leven.

    ReplyDelete